В Університеті за ініціативи СНО «Ex professo» відбувся майстер-клас «Лояльний працівник: міф чи реальність?»

1_12

9 грудня 2014 року відбувся майстер-клас зі співзасновником HR-кав’ярні Анною Зайцевою для студентів Національного університету «Львівська політехніка». Захід організував науковий комітет Студентської наукової організації «ExProfesso» при кафедрі адміністративного та фінансового менеджменту Інституту післядипломної освіти Львівської політехніки.

Тематика зустрічі стосувалась лояльності працівників та способів її вимірювання. Пані Анна поділилась секретами ефективного пошуку працівників, розповіла про способи стимулювання, зокрема нематеріального, «ніжне звільнення».

Стимулювання викликає особливу дискусію серед фахівців переважно щодо того, чи нематеріальні її види є ефективними, чи таки матеріальні стимули – єдиний спосіб досягти кращих результатів від працівників. Саме таке завдання було поставлене студентам кафедри АФМ в рамках проекту «Освітньо-бізнесові мости». Анна Зайцева вважає, що нематеріальне стимулювання може приносити непогані результати, а «мотивація – все те, що є в нас всередині». Значну увагу необхідно приділяти зворотному зв’язку між працівником і керівником через «скриньки ініціатив», «акції причетності», «стратегічні сесії». За словами п. Анни, гроші – тимчасовий стимул, який не може мотивувати працівника тривалий час, а звільнення працівника – не негативний процес, побудований на взаємних образах колективу, працівника і керівника. Звільнення може бути «ніжним», коли працівник готовий починати щось нове, залишає хороші відгуки про компанію, яку покидає, а керівник відпускає звільненого «у вільне плавання» для досягнення ним нових професійних глибин.

Щодо вимірювання лояльності, то Анна Зайцева керується дослідженнями різних спеціалістів, зокрема мова йшла про різного роду опитувальники та вимірювальники. Для прикладу, Organizational Commitment Questionnaire (OCQ), який складається з 15 питань (кожне оцінюється в межах від 1 до 7), а його результати показують загальний показник лояльності по підприємству, а не лояльність кожного працівника окремо. Пані Анна навела також зразок типових питань опитувальника, які можна включати в опитування різного роду, і вони будуть своєрідним індикатором лояльності:

  • Якщо б Вам завтра запропонували змінити роботу, чи Ви б погодились?
  • Якби Ваш колишній шеф попросив консультацію, чи надали б Ви її?
  • Ваш колишній шеф запросив Вас на корпоративну вечірку. Чи підете Ви?

Після отриманих відповідей керівник може зрозуміти, чи його працівники є лояльними, чи лояльність їм невідома взагалі.

На завершення п. Анна презентувала HR-кав’ярню і розповіла про її випускників. Отож, розвивайтесь разом із нами!

Фото Ірини Мартин, тижневик «Аудиторія»